loading...
کشکول ولی الله فاتحی
ولی الله فاتحی بازدید : 3 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خواجه نصیر الدین طوسی گوید ..ازمن پرسیدند مذهب شیطان چیست من مطابق قران گفتم شیطان در اصول اشعری ودرفروع حنفی است اما در اصول چنانچه گفته است رب بما اغویتنی  که اشعریان نسبت اعمال به خدا دهند وشیطان غوایت را نسبت به خداوند داده است واما در فروع چون مامور به سجده ادم شد سر باز زذ وبین خاک واتش مقایسه کرد وگفت  انا خیر منه خلقتنی من نار وخلقته من طین وحنفیان که تابع ابو حنیفه هستند در فروع دین قیاس جایز دانند اما صادق  ع بهابو حنیفه فرمود لاتقس فان اول من قاس ابلیس   نقل از ماثر اثار   ج 2 ص 254

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 66
  • بازدید کلی : 1,742